Love Fashion, Hate Sweatshops

Uit een onderzoek van War on Want: Race to the Bottom blijkt dat het rond de Olympische Spelen in Londen niet allemaal ‘glitter and gold’ is. Het populaire sportevenement heeft een keerzijde van olympische proporties.

Sportief
De merken Adidas, Nike en Puma hopen een financiële slag uit de Spelen te slaan, ten koste van arbeiders in de sweatshops in Bangladesh. Dankzij partnerships en lucratieve deals kunnen de sportmerken op veel naamsbekendheid en winst rekenen. Ook hebben zij de olympische waarden respect en fair play ‘hoog in het vaandel’. Helaas is er weinig respect voor de slechtstbetaalde arbeiders ter wereld, die zich uit de naad werken en geen cent extra krijgen. Ze krijgen niet eens het minimum loon betaald. Sportief? Dacht ‘t niet!

Aanval
Daarom opent de Britse organisatie War on Want met hun campagne Love Fashion, Hate sweatshops de aanval op een van deze drie grote sportmerken. Dit is jouw kans om bij te dragen aan hun strijd voor eerlijke handel en respect voor de rechten van de fabrieksarbeiders. Doe mee, je kunt je tot 14 maart opgeven.

 

gerelateerde artikelen

Verpakking

Iedere Nederlander opent per dag gemiddeld zeven verpakkingen. Dit leidt tot een behoorlijke berg afval, die getransporteerd, geproduceerd en verwerkt moet worden, het liefst zonder…