Biologisch voedsel in opmars
Consumenten gaven in 2010 zeker 700 miljoen euro uit aan biologische producten. Dat is een groei van 20 procent. Het is de grootste groei in 10 jaar.
De groei komt mede doordat de supermarkten steeds meer biologische producten aanbieden. De consument hoeft dus niet per se naar de biologische winkel voor biologische producten.
Daarnaast is het assortiment van biologische producten aan het groeien. Er is voor de consumenten dus steeds meer keus. Het argument dat biologische producten extreem duur zijn, gaat ook minder op. Doordat het aanbod van biologische producten stijgt, daalt de verkoopprijs. En zijn er ook steeds vaker aanbiedingen met biologische producten.
Volgens Maurits Steverink, van de TaskForce Marktontwikkeling Biologische Landbouw, is de grens van de groei nog niet in beeld. ‘De omzet in supermarkten zal nog meer gaan groeien maar ook op bijvoorbeeld het treinstation waar de consument een broodje kan halen wordt de vraag naar biologische producten steeds groter’. (Bron: NOS )